vineri, 1 decembrie 2006

Cauze evidente şi mai puţin evidente producerii violenţei în familie

Violenţa în familie are cauze multiple.
Atât spectatorii, cât şi participanţii la actele de violenţă în familie, se concentrează în special asupra părţilor vizibile, iar combaterea unei singure cauze se poate dovedi o strategie insuficientă.

Partea vizibilă:

  • Neînţelegerile din familie.Incapacitatea de a rezolva pe cale paşnică conflictele.
  • Sărăcia.
  • Consumul de alcool sau droguri.

Partea mai puţin vizibilă:
  • Neacceptarea faptului că o altă persoană are dreptul la o viaţă personală sau poate face greşeli.
  • Obişnuinţa de a utiliza forţa pentru a atinge un scop.
  • Considerarea problemelor de familie şi a actelor de violenţă în familie drept un secret de familie.
  • Violenţa în familie reprezintă un tabu social.
  • Lipsa protecţiei sociale şi / sau legale pentru victimele violenţei in familie.
  • Statutul de victimă, generează o stimă de sine extrem de scăzută. Agresorul obţine avantaje şi se afirmă pe sine cu preţul umilirii şi subjugării victimei.
  • Inegalităţile de gen din societate, inclusiv cele economice. Bărbatul este principalul factor decizional în familie.
  • Relaţiile ierarhice din cadrul societăţii.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Nimeni nu isi poate da seama cum e sa traiesti cu un barbat violent daca nu a trecut prin ceva asemanator.Din pacate in tara asta nimeni nu te ajuta,sora mea traieste un cosmar alaturi de un nebun, a plecat de la un nebun, tata, ca sa ajunga la altul care o ameninta cu moartea.Nu stiu cum sa o iau de acolo,nu avem bani,nu beneficiem de ajutorul nimanui, imi este sincer frica de faptul ca o va omori,este un om nebun.......La mijloc sunt si doi copii mici,pur si simplu simt eu ca innebunesc nestiind ude sa o duc,departe de el.....

Anonim spunea...

incearca sa discuti pe aceasta tema,asta ca ai ales sa creezi un blog..raspunsurile pot ajuta oameni aflati in situatii extreme

dore spunea...

intotdeauna barbatii spun ca femeile i-au determinat sa fie violenti! ei cred ca noi suntem de vina.Nu le trece o secunda prin cap....ca de fapt problema o reprezinta...EI. Sunt perfecti si au dreptul la tot! noi suntem niste ...dependinte necesare si atit!

Anonim spunea...

Da, nu stii cum e sa traiesti cu un barbat violent daca nu ai trecut prin asa ceva. Copiil fiind am asistat la scene de violenta in care tatal meu o agresa pe mama. Eram socat! Eram inghetat! Eram speriat! Ati simtit vreodata frica? Frica ca respiri! frica ca existi! Cel mai ciudat era ca nu puteam sa inteleg de ce? Ce l-a determinat sa tranteasca sertarele pe jos, sa sparga farfurii, sa o loveasca pe mama! Acum taica meu se mira...de ce nu putem fi prieteni? De ce nu ii spun despre mine? Pai simplu nu am incredere in el. In fine, nu m-am vindecat total, insa sint pe drum. Ca barbat am invatat cu greu ce inseamna sa simti o emotie, sa o "vezi", sa ii spui cum o cheama, sa poti sa iti exprimi sentimentele fata de un om drag. Si apropo cel mai ciudat a fost cand am simtit ca repet comportamentul lui taicameu din copilarie (nu mi-a spus niciodata ca ma iubeste, ca tine la mine, ca ma accepta asa cum sint) si multi ani acest comportament l-am avut fata de fiica mea. Insa acum am reusit sa rup aceasta legatura cu trecutul. Acum pot sa ii spun fiicei mele "tata te iubeste", pot sa ii arat afectiune prin actiunile mele, si mai ales prin cuvintele mele!!!!

Anonim spunea...

Eu sunt o victima a violentei in familie de cind ma stiu, am la moment 24 de ani. Mama mea este inca vie, dar ar fi putut sa fie moarta de mult...de cite ori a zburat dupa ea toporul, sapa, cutitul...si multe altele obiecte. Traiesc un cosmar...azi insa l-am denuntat la politie, stiu ca prea multi ani am trait asa, dar TOTUL ARE UN SFIRSIT!!! in ceea ce priveste Frica...nush daca are un sfirsit...

lucian spunea...

CURAJ !!!
Nu stiu daca te ajuta, insa sa stii ca iti trimit un gand bun!
Un gand de sustinere!

Actionand ai sansa ruperii lantului suferintei!

Ca incurajare pentru actiune, il citez pe Edmund Burke: "Tot ceea ce este necesar ca răul să triumfe este ca oamenii buni să stea cu mâinile în sân."

"Frica" ... frica ... nu stiu daca are sfarsit!
Probabil fiecare din noi a sfarsit cu anumite frici. E drept ca poti molipsi cu altele.
Insa aceasta e o lupta zilnica. Cu tine! Cu fricile tale!

Iti doresc sa sfarsesti o frica!
Ai cel putin un om alaturi in lupta ta!

Cei de Sus sa te calauzeasca spre fapte folositoare sufletului tau!